Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se zbavit stresu I.

Přečetl jsem spoustu návodů a pouček, ale vždy to bylo ve stylu: "Musíte se mít rád, zvyšovat si sebevědomí, až si budete jistější, poklesne u vás i stres." Pokud ani vám tyto návody nic nepřinesli, nabízím detailnější pohled ...

Pokud vám při pomyšlení na práci či vánoce stoupá tlak, tep a potíte se. Jste naštvaní, vzteklí případně smutní, protože víte, že máte před sebou spoustu úkolů a nikdo vám nepomůže, tak si zkuste přečíst pár následujících řádek.

Definice stresu, ať víme s čím bojujeme.

Stres bereme jako souhrn fyzických a duševních reakcí organizmu,který vystaven mimořádným podmínkám (stresorům).  Tak nějak lidsky řečeno, máme strach z toho, jak to co má přijít dopadne.

I tento pohled budeme dále pitvat, abychom se dostali k podstatě problému a jeho řešení. Rozebereme si to na příkladech.

I) Jedu na pracovní schůzku, kde mám sjednat významnou obchodní zakázku a vlak má zpoždění. Od doby kdy zjistím, že přijdu pozdě jsem ve stresu (mám strach jak to dopadne). Protože dle mých zkušeností předpokládám (mám očekávání), že obchodní partner mě vyhodnotí jako nespolehlivého a obchod neuzavře. A když neuzavřu obchod , tak mám strach jak to dopadne až se vrátím do firmy, protože  předpokládám (mám očekávání), že mě šéf vyhodí.  

II) Připravuji štědrovečerní večeři i pro tchýni a od doby, kdy jsem se musela do obchodu vrátit ještě pro vajíčka a vím, že to nestihnu včas dodělat jsem ve stresu (mám strach jak to dopadne). Protože dle mých zkušeností předpokládám (mám očekávání), že tchýně mi bude vyčítat že jsem neschopná. 

III) Napsal jsem test u zkoušky a jsem ve stresu, protože mám dojem, že jsem to moc dobře nenapsal (mám strach jak to dopadne).  Protože dle mých zkušeností předpokládám (mám očekávání), že mě od zkoušky vyhodí.

První část řešení problému se stresem na těchto příkladech je zpracování strachu. Na těchto příkladech stojí za upozornění si uvědomit a zamyslet se nad jednou věcí. Proč právě v  době mezi vznikem stresové situace a  rozuzlením stresové situace mám strach. Proč od doby kdy vzniklo zpoždění a já s tím nemohu nic udělat, proč mám strach do doby, než dojedu na místo schůzky. Strach jako emoce slouží k tomu, abych rychle jednal, abych se dostal mimo nebezpečí. Není důvod se bát, protože v danou dobu situaci nemohu nijak ovlivnit. Tedy kromě toho, že mu zavolám a omluvím se s tím, že budu mít zpoždění. Příklad III je úplně typický, test je napsán a do doby vyhlášení výsledků, je strach úplně k ničemu.

Vím, že si říkáte, no to je rada, to je jako ty ostatní návody. Ale co mám dělat, když mám strach?  Snažte myslet na to, jak tenhle můj strach ovlivní vzniklou situaci? No a pomůže mi, když budu před obchodní schůzkou nebo zkouškou nervózní? Člověk má v podstatě jednu výhodu či nevýhodu a tou je, že dokáže myslet jen na jednu věc. Pokud jste hodně vystresovaní můžete v daných situacích této výhody využít a zkusit se soustředit na tlukot srdce a počítat , nebo regulovat dech a dýchat plynule a pomalu, hluboce nadechovat a vydechovat. Ostatně soustředění na tlukot srdce a dýchání můžete praktikovat při výbuchu jakékoliv emoce.

Příště o tom kde se berou očekávání a jak s nimi naložit.

Hezký večer

   

Autor: Pavel Bacík | neděle 9.12.2018 22:34 | karma článku: 5,33 | přečteno: 271x
  • Další články autora

Pavel Bacík

Co o statistice úmrtnosti na Covid-19 vědět nechcete

V současnosti statistika nuda je a tak jak se teď počítá úmrtnost u Covid-19, nám nedává žádné relevantní údaje. A očistit ty data v průběhu pandemie je značně složité.

15.4.2020 v 19:01 | Karma: 13,81 | Přečteno: 1051x | Diskuse| Společnost

Pavel Bacík

Co o SARS-CoV-2 nechcete vědět, ale ......

Doposud se brečelo, že Čína tají informace. Přestože informace co postupně zveřejňují čínští lékaři jsou stále více znepokojující, tak je pro změnu lidé i odborníci ignorují.

14.4.2020 v 13:18 | Karma: 29,75 | Přečteno: 1391x | Diskuse| Ekonomika

Pavel Bacík

Proč o Covid-19 všichni účelově lžou?

Prý Číňané o počtu mrtvých lžou, no a zbytek světa s tím ochotně počítá! Trochu jednoduché matemetiky pro všechny co sice umějí vzorečky, ale neumějí počítat. Slabším povahám přeji radši jen klidné prožití velikonočního pondělí.

13.4.2020 v 12:08 | Karma: 22,37 | Přečteno: 1282x | Diskuse| Společnost

Pavel Bacík

Probuďte Blanické rytíře!

Každý národ má své pověsti, které představují obecnou povahu jeho lidu. Jednou naší z nejznámějších pověstí je o Blanických rytířích .....

19.3.2020 v 20:22 | Karma: 7,99 | Přečteno: 173x | Diskuse| Společnost

Pavel Bacík

Průjezd amerických vojáků je ostuda

Průjezd konvoje amerických vojáků přes území ČR není, ani nezodpovědnost, ani selhání českých orgánů, je to ostuda.

2.6.2019 v 16:58 | Karma: 22,08 | Přečteno: 1474x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 221
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1342x
Psychologie je mým celoživotním koníčkem a v současnosti se stává i mojí prací. A tak bych se s vámi rád podělil o pár poznatků, které by vám v životě mohli pomoci se zklidnit a uvolnit.

Seznam rubrik